Platform Hotel

Platform Hotel, begin 2013 gevormd, is specifiek voor leden die schoonmaakdiensten verlenen aan hotels. Gastvrijheid, hospitality, is in deze tak van schoonmaak het keyword.

Bedrijven actief in dit Platform hebben behoefte aan een verdere ontwikkeling van het D-deel, het CAO-deel voor hotels. In het licht van Code en OSB-Keurmerk vinden deze bedrijven het belangrijk om een Platform op te richten en zo een vuist te kunnen maken. Bedrijven in de hotelschoonmaak ondervinden veel concurrentie van de CAO Horeca. Inzet van het Platform tijdens de komende CAO-onderhandelingen is het bewerkstelligen van verdere aanpassingen in het D-deel.

Een andere speerpunt is de campagne van OSB richting hoteliers om hen te wijzen op voordelen van zaken doen met OSB-leden. Een specifieke campagne dus voor uitbesteding van schoonmaakwerk aan kwalitatief goede en betrouwbare OSB-schoonmaakbedrijven mét Keurmerk. OSB schreef voor Hospitality Management een whitepaper over professionele schoonmaak in hotels.

Vragen, opmerkingen, aanvullingen en/of interesse om deel te nemen aan het Platform Hotel zijn van harte welkom. U kunt zich daarvoor richten tot Ilse Mariën, coördinator specialismen & platforms,  (073) 648 38 50.

Inspectie SZW presenteert jaarverslag 2016

Inspectie SZW heeft op 17 mei 2016 het jaarverslag over 2016 gepresenteerd. In het verslag wordt aandacht besteed aan de schoonmaakbranche: de controles bij schoonmaakbedrijven in de fastfoodbranche komen aan bod. Bij deze controles zijn verschillende overtredingen en vormen van fraude vastgesteld. OSB publiceerde hier al eerder berichten over. Om te onderzoeken wat alle partijen kunnen doen om het aantal frauderende schoonmaakbedrijven terug Lees meer…

Auteur Melanie Klerx

Manager PR & Communicatie | Communicatiestrategie | Pers | OSB-Keurmerk campagne | Online | Publicaties | Evenementen en bijeenkomsten |

Plaats een reactie Lees verder →

Terugblik cao onderhandelingen

Binnen drie maanden een onderhandelingsresultaat bereiken voor een nieuwe cao: dat leek bijna een utopie. Toch slaagden werkgevers en werknemers voor de schoonmaak-en glazenwassersbranche erin om binnen drie maanden en na ‘slechts’ zes onderhandelingsronden een akkoord te sluiten. De buitenwereld leek verbaasd: er was toch altijd gedoe in die sector. Ingewijden wisten beter: de afgelopen Lees meer…

Auteur OSB

Brancheorganisatie voor schoonmaak- en glazenwasbedrijven ~ 300 leden ~ OSB-Keurmerk

Plaats een reactie Lees verder →

OSB: Ieder schoonmaakbedrijf hoort de CAO toe te passen

OSB roept hoteliers nogmaals op om verantwoord met de schoonmaak om te gaan. Schone en nette hotelkamers zijn visitekaartjes voor de hotelbranche. Schoonmaakbedrijven spelen hier een belangrijke rol in en kunnen hotels efficiënt en effectief ondersteunen bij de uitvoer van deze taken. Wat wettelijk niet mag, is de schoonmaak per hotelkamer factureren als hier geen tijdregistratie Lees meer…

Auteur OSB

Brancheorganisatie voor schoonmaak- en glazenwasbedrijven ~ 300 leden ~ OSB-Keurmerk

Plaats een reactie Lees verder →

Hotelschoonmaak in Rambam

Het televisieprogramma Rambam besteedde gisteravond aandacht aan het schoonmaken van hotels. De programmamakers gingen via een schoonmaakbedrijf aan het werk als schoonmaker bij een aantal hotels. Zij ondervonden daar dat de schoonmakers uitgebuit werden en niet betaald kregen voor extra werktijd. OSB waarschuwt hoteliers al langer dat het wettelijk verboden is om de schoonmaak per Lees meer…

Auteur Melanie Klerx

Manager PR & Communicatie | Communicatiestrategie | Pers | OSB-Keurmerk campagne | Online | Publicaties | Evenementen en bijeenkomsten |

Plaats een reactie Lees verder →

Geen OSB schoonmaakbedrijf betrokken bij uitbuitingszaak Amsterdam

De Telegraaf berichtte vanmorgen over arrestaties in een uitbuitingszaak in de hotelschoonmaak. Hier zijn een uitzendbureau en schoonmaakbedrijf uit Amsterdam bij betrokken. Navraag heeft duidelijk gemaakt dat bij deze zaak geen OSB lidbedrijf betrokken is. Brancheorganisatie OSB roept hoteliers op om alert te zijn op schijnconstructies die in toenemende mate voorkomen. Het gaat dan vaak Lees meer…

Auteur OSB

Brancheorganisatie voor schoonmaak- en glazenwasbedrijven ~ 300 leden ~ OSB-Keurmerk

Plaats een reactie Lees verder →

Aandacht voor hotelschoonmaak in Hospitality Management

Hospitality management besteedt in een speciale online uitgave aandacht aan het zelf doen of uitbesteden van hotelschoonmaak. Een artikel over de kosten, het gemak en de efficiëntie van zelf schoonmaken of uitbesteden met medewerking van OSB. Download deze uitgave via http://www.hospitality-management.nl/blad/123/. Het artikel staat in de online uitgave van juni 2014. Auteur Melanie KlerxManager PR & Communicatie Lees meer…

Auteur Melanie Klerx

Manager PR & Communicatie | Communicatiestrategie | Pers | OSB-Keurmerk campagne | Online | Publicaties | Evenementen en bijeenkomsten |

1 reactie Lees verder →