Whitepapers OSB

Whitepaper Glasbewassing inkopen

cover whitepaper glasbewassing inkopenDe whitepaper ‘Glasbewassing inkopen’ is geschreven voor inkopers en opdrachtgevers van schoonmaak- en glazenwasserswerk in de zakelijke markt, de publieke sector, het onderwijs en de zorg; en voor schoonmaakbedrijven die voor glasbewassing een onderaannemer inschakelen. Na het lezen heeft de lezer inzicht in de huidige glazenwassersbranche, is men op de hoogte van wet- en regelgeving en weet men wat de verantwoordelijkheid als opdrachtgever of hoofdaannemer hierin is. Tegelijkertijd is deze whitepaper een handleiding om de Code Verantwoordelijk Marktgedrag in de praktijk te brengen.

 

Whitepaper Gezond op School

Homepage naareengezondeschool.nlIn schone en gezonde basisscholen presteren en leren kinderen en leerkrachten optimaal. OSB helpt bij het gezond maken en houden van scholen. In de whitepaper ‘Gezond op School’ wordt uitgelegd waarom een gezonde school belangrijk is en welke rol alle betrokkenen hebben bij een schone en gezonde school. Ook is er oog voor de rol van de professionele schoonmaak. Om scholen te helpen zijn de schoonmaakkaarten voor de school en voor de klas vernieuwd. Hiermee krijgen scholen, leerkrachten en leerlingen beter inzicht in het hele schoonmaakproces op de school en in de klaslokalen. Kijk ook op www.naareengezondeschool.nl.

Whitepaper Professionele schoonmaak in de hotellerie

Cover whitepaper professionele hotelschoonmaakHaren in de wastafel, een niet geleegde prullenbak of een slordig opgemaakt bed. Een vieze hotelkamer is een reden voor gasten om direct te vertrekken. Een hotel wordt zonder pardon afgerekend op het aspect ‘Schoon’. In een hotelkamer moet elk spoor van de voorganger gewist zijn. Gasten beoordelen een hotel op smetteloze kamers, gangen en bijvoorbeeld de lobby. Daarom is schoonmaak in de hotelbranche van vitaal belang. Een schoon hotel zorgt ervoor dat gasten sneller zullen besluiten nog eens terug te komen.

OSB schreef voor Hospitality Management de whitepaper ‘Professionele schoonmaak in de hotellerie.

Auteur Melanie Klerx

Manager PR & Communicatie | Communicatiestrategie | Pers | OSB-Keurmerk campagne | Online | Publicaties | Evenementen en bijeenkomsten |