Terugblik Algemene Ledenvergadering OSB

Afgelopen donderdag 16 mei vond in Baarn de Algemene Ledenvergadering van OSB plaats in Baarn. Ongeveer 50 leden woonden de vergadering bij.

Naast de verenigingsonderwerpen, zoals de notulen van de vorige vergaderingen en het bespreken van de jaarrekening van 2018, licht voorzitter Piet Adema de activiteiten van OSB in en rondom ‘Den Haag’ toe. Samen met vooral MKB-leden werkte OSB o.a. mee aan een werkbezoek voor Maarten Camps (Secretaris Generaal ministerie EZK), het ondernemersberaad met Mona Keijzer (staatssecretaris EZK) en is er voor gezorgd dat er alsnog een Vorstverletregeling voor de branche komt. ‘Voor onze glazenwassers is dat van belang.’

Bestuurswijziging
Erwin Wigbold (Visschedijk facilitair) verlaat na 15 jaar het bestuur van OSB. Namens het bestuur en de vereniging werd hij bedankt voor zijn enorme inzet en betrokkenheid bij OSB.

Geschillencommissie contractswisseling
Jan Kerstens (OSB) lichtte kort de nieuwe geschillencommissie contractswisseling toe. Deze  geschillencommissie is bedoeld voor geschillen tussen werkgevers. Een onafhankelijke commissie gaat erover oordelen. De opzet blijft verder gelijk zoals het was. Zo is de commissie voor alle werkgevers toegankelijk en is het advies van de commissie bindend.

Speciaal voor OSB-leden gaat het OSB-bureau in eerste instantie bemiddelen tussen de partijen en proberen om er in gesprek uit te komen. Als dat niet lukt, dan wordt de geschillencommissie alsnog ingeschakeld. De nieuwe commissie gaat van start. We houden u via osb.nl en de nieuwsbrief op de hoogte.

Cao-projecten
Tijdens de In de afgelopen cao-onderhandelingen zijn er veel projecten afgesproken. OSB heeft daarom een Jeroen Veldboer als programmamanager cao-projecten aangesteld. Het gaat om 25 projecten rondom de thema’s aantrekkelijk werkgeverschap, loon- en inkomstenontwikkeling en vereenvoudiging. Jeroen Veldboer lichtte de projecten op hoofdlijnen toe. Klik hier voor informatie over de cao-projecten. Ook riep Jeroen Veldboer de bedrijven op om deel te nemen aan projecten, dat kan op verschillende manieren in klankbord- en projectgroepen.

Mark Tuitert, Olympisch Kampioen Schaatsen
Aan schaatser Mark Tuitert de eer om de vergadering af te sluiten. Hij vertelde een persoonlijk verhaal: een groot schaatstalent, maar valpartijen en persoonlijke worstelingen voorkomen een glansrijke weg naar de top. In Vancouver wint hij eindelijk Olympisch goud en komt zijn droom uit. Tuitert gaat in op het leven van een topsporter, het schaatsteam, de relatie met zijn ouders en uiteindelijk wat ondernemerschap voor hem betekent.

De volgende Algemene ledenvergadering van OSB vindt plaats op donderdag 28 november 2019, voorafgaand aan het tweede OSB-Congres.

Auteur OSB

Brancheorganisatie voor schoonmaak- en glazenwasbedrijven ~ 300 leden ~ OSB-Keurmerk

Tags: ,

Nog geen reacties