OSB Verzuimdesk voorbeeldcasus #14: Verlengen of niet?

Praktijk 9 januari 2020

OSB Verzuimdesk voorbeeldcasus #14: Verlengen of niet?

Een zieke medewerker heeft een tijdelijk contract tot eind januari. De werkgever is eigenlijk erg tevreden over de medewerker maar vindt het financiële risico wel erg groot. Wat is een slimme keuze?

Speelt zo’n casus in jouw organisatie of iets vergelijkbaars en heb je advies nodig? Bel de OSB Verzuimdesk voor kosteloos advies: 073-648 38 50 (optie 3).

Experts

Deze situatie komt natuurlijk regelmatig voor. Zoals je kunt lezen, is het geen uitgemaakte zaak voor een werkgever om een contract van zieke medewerker te verlengen. Het is in dit soort situaties vaak afhankelijk van de reden waarom de werknemer ziek is. Het ligt aan de professionele relatie tussen de werkgever en de werknemer hoe zij deze situatie oplossen. Ook de mate van goed werkgeverschap speelt een rol. De werkgever kan op de voor- en nadelen worden gewezen bij het verlengen van de arbeidsovereenkomst, maar hier kan geen advies over gegeven worden. De werkgever moet zélf een belangenafweging maken.

Speelt een soortgelijke situatie in jouw organisatie en heb je advies nodig?

Neem contact op met de OSB Verzuimdesk!

Gerelateerd