Help je klanten corona-vrij te blijven met deze adviezen

Praktijk 3 maart 2020

Help je klanten corona-vrij te blijven met deze adviezen

Als schoonmaakbedrijf kun je je klanten helpen besmettingsrisico’s te beperken door hen de volgende preventieve maatregelen te adviseren:

Expert

  • Laat dagelijks oppervlakken die vaak met handen door verschillende mensen worden aangeraakt grondig reinigen. Voorbeelden hiervan zijn sanitair, deurklinken, trapleuningen, licht- en liftschakelaars, kranen, balies, telefoons, koffiezetapparaten.
  • Verhoog de schoonmaakfrequentie voor gezamenlijk gebruikte ruimtes (ontvangstruimtes, vergaderzalen, kantines, eetzalen en sanitaire ruimtes);
  • Zorg voor tissues, desinfecterende gels en/of doekjes en setjes (voor het schoonmaken van het toetsenbord) op alle werkplekken;
  • Verwijder magazines, kranten, etc. uit wachtkamers en andere ruimtes;
  • Sluit vuilniszakken met gebruikte beschermingsmiddelen;
  • Reinig en droog elke dag de benodigdheden die voor de reiniging gebruikt worden;
  • Ventileer werkplekken door bijvoorbeeld ramen open te zetten of anders door goed onderhouden airconditioningsystemen;
  • Zorg dat materialen om handen aan te drogen eenmalig worden gebruikt; een stuk keukenrol, een schoon papieren handdoekje, warme lucht of een handdoekrol zijn hiervoor geschikt;
  • Overweeg om het ‘groeten zonder aanraking’ in te voeren.
  • Maak thuiswerken mogelijk;
  • Gebruik met maximaal twee personen tegelijk de lift of vermijd liften geheel en stimuleer traplopen;
  • Voorkom drukte in het personeelsrestaurant door flexibele lunchtijden in te voeren;
  • Besteed aandacht aan het wassen van servies en bestek met water en zeep. Bij voorkeur op een hoge temperatuur in de vaatwasser.

Gerelateerd